Vrata
Sekční
Sekční vrata sestávají z pancíře dveří, vodích lišt a zvedacího mechanizmu.
Vlastní pancíř dveří je složen z ocelových, nebo hliníkových lamel – sekcí .Jednotlivé sekce o výšce 500 mm nebo 610 mm jsou vyrobeny ze žárově pozinkovaného plechu s izolační výplní polyuretanem tl. 40 mm.
Sekční garážová vrata vyjíždějí ve vodicích profilech svisle nahoru nad stavební otvor, kde se jednotlivé sekce překlápěné do vodorovné polohy zasunou pod strop.
Ruční ovládání - jsou-li sekční vrata instalována bez elektrického pohonu,
musejí být doplněny torzními pružinami pro odlehčení a klikou se zámkem,
která slouží k otevření a uzavření vrat. Součástí sekčních vrat jsou pojistky
proti přetržení pružin, které zajišťují bezpečnost při přetržení nosných lan nebo torzních pružin.
Elektrický pohon stropní - součástí je dálkové ovládání. Bezpečnostní pojistka při pohybu vrat směrem dolů při zjištění překážky zastaví a vrata se následně vrátí směrem nahoru. Pro bezpečnost může být součástí el. pohonu i osvětlení, které po dobu chodu cca 4 minuty po zastavení motoru dostatečně osvětlí garážový prostor.
Přednosti a výhody - výborné tepelně izolační vlastnosti vrat, bezpečný provoz s elektr. pohonem, dokonalé utěsnění otvoru, provedení styku jednotl. sekcí bez rizika sevření prstů, možnost prosvětlení gar. prostoru, dlouhodobá životnost, atraktivní vzhled, možnost výroby na míru, vysoká odolnost proti povětrnostním vlivům, jednoduchá údržba, široká nabídka barev, různé druhy vratového kování, možnost použití i do rekonstruovaných objektů.
Nevýhody – Způsob otvírání vyžaduje poměrně hodně prostoru v nadpraží dveří. Nosná konstrukce je trvale ukotvena do stropu. Vytažená vrata zakrývají větší část stropu a neumožňují použití jiných závěsných konstrukcí včetně podvěšeného osvětlení. Vrata musí být vždy kolmo k podélné ose garáže nebo skladu.